Η Δαμασκός σε υψόμετρο 690 μ. ήταν μία από τις ομορφότερες πόλεις με τους άραβες ποιητές να την αποκαλούν «οφθαλμό όλης της Ανατολής». Πλησίαζε μεσημέρι όταν ο Σαύλος και η συνοδεία του έφτασαν κοντά στην πράσινη όαση της πεδιάδας της Δαμασκού. Ξαφνικά άστραψε ένα λαμπερό φως γύρω του που τον ανάγκασε να πέσει καταγής. Τότε μία φωνή ακούστηκε να του λέει στη γλώσσα των Πατέρων του: «Σαοὺλ Σαούλ, τί με διώκεις;». Με έκπληξη ρωτά ο Σαύλος: «Τίς εἶ, κύριε;» για να λάβει την απάντηση: «ἐγώ εἰμι ᾿Ιησοῦς, ὃν σὺδιώκεις». Το φως της αλήθειας έλαμψε στην ψυχή του καθιστώντας τον «ακόλουθο και δούλο Ιησού Χριστού» όπως συνήθιζε να υπογράφει τις επιστολές του. «Τί ποιήσω Κύριε;» ρωτά όλο προσμονή και αγωνία. Ο Ιησούς τον προτρέπει να σηκωθεί και να μπει στην πόλη όπου θα του πουν τι πρέπει να κάνει.
Ο Σαύλος υπάκουσε αλλά όταν άνοιξε τα μάτια του που τα είχε κλειστά λόγω της εκτυφλωτικής λάμψης , διαπίστωσε ότι ήταν τυφλός. Οι συνοδοί του τον οδήγησαν στην πόλη περνώντας από μία πύλη που και σήμερα ονομάζεται «Η Πύλη του Παύλου». Για τρεις ημέρες έμεινε νηστικός χωρίς να φάει και να πιει τίποτε.
Τότε τον επισκέφθηκε ο Ανανίας , ένας από τους Εβδομήκοντα Αποστόλους, υπακούοντας στην εντολή του Κυρίου που του είπε: «Πορεύου, ὅτι σκεῦοςἐκλογῆς μοί ἐστιν οὗτος τοῦ βαστάσαι τὸ ὄνομά μου ἐνώπιον ἐθνῶν …ἐγὼ γὰρὑποδείξω αὐτῷ ὅσα δεῖ αὐτὸν ὑπὲρ τοῦ ὀνόματός μου παθεῖν». Ο Ανανίας αν και επιφυλακτικός υπάκουσε και έθεσε τα χέρια του πάνω στον Σαύλο λέγοντας του: «Αδελφέ, ο Κύριος που σου φανερώθηκε στο δρόμο, με έστειλε για να ξαναβρείς το φως σου και να φωτισθείς από τον Άγιο Πνεύμα». Αμέσως καθάρισαν τα μάτια του, ξαναβρήκε το φως του και σηκώθηκε. Αφού δέχθηκε τη διδασκαλία του Χριστού από τον Ανανία βαπτίστηκε Χριστιανός.
Από τότε έως σήμερα «Ο δρόμος της Δαμασκού» σηματοδοτεί την μεταστροφή κάθε ανθρώπου στην οδό του Χριστού. Μετά την συγκλονιστική εμπειρία του, ο Παύλος, αισθάνθηκε την ανάγκη περισυλλογής γι’ αυτό και κατέφυγε στην έρημο της Αραβίας , στο βασίλειο των Ναβαταίων, νότια της Δαμασκού. Στα τρία χρόνια της παραμονής του στον άγονο τόπο που στάθηκε τροφός προφητών, όπως ο Ιωάννης ο Πρόδρομος , επεξεργάστηκε μέσα του τα νέα δεδομένα της μεταστροφής του και έθεσε τις πνευματικές βάσεις του ιεραποστολικού του έργου.
«Οι Πρωτοκορυφαίοι Απόστολοι, ακρογωνιαίοι λίθοι της Εκκλησίας του Χριστού
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου