Ἀκούσαμε σήμερα γιὰ τὴν κλήση τῶν πρώτων μαθητῶν τοῦ Χριστοῦ. ὉΔιδάσκαλος ἀπὸ τὴ Ναζαρὲτ καλεῖ προσωπικὰ τοὺς μαθητές Του νὰ ἀναλάβουνἕνα ῥολο ἐνεργὸ μέσα στὴν Ἐκκλησία, ποὺ πρόκειται νὰ ἱδρύσῃ μετὰ τὴνἀνάστασή Του. Ἡ πρόσκληση αὐτὴ ἀποτελεῖ μεγάλη τιμή. Ὁ Χριστός, ἔχων τὴν πρωτοβουλία τῆς κλήσεως, ἔρχεται νὰ συναντήσῃ τὸν ἄνθρωπο καὶ νὰ τοῦδιδάξῃ τὴ μεγάλη ἀλήθεια, ὅτι ὁ Θεὸς εἶναι ἐνεργὰ παρὼν στὴν ἱστορία.
«Οὐχ ὑμεῖς Με ἐξελέξατε, ἀλλ’ Ἐγὼ ἐξελεξάμην ὑμᾶς ἐκ τοῦ κόσμου», μᾶς λέγει μέσα ἀπὸ τὸ Εὐαγγέλιο τοῦ Ἰωάννου. Εἴμαστε εὐνοημένοι μέσα στὴν εὐεργεσία τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ μάλιστα ἰδιαιτέρως, ὅταν διακονοῦμε μέσα σὲ αὐτήν. Δισεκατομμύρια ἄνθρωποι στερήθηκαν τὴν χαρὰ νὰ ζήσουν σὲ μία ὀρθόδοξη κοινωνία, νὰ γνωρίσουν τὸν ἀληθινὸ Θεό. Ἡ δική μας εὐθύνη εἶναι μεγάλη καὶκάποτε θὰ λογοδοτήσουμε γιὰ τὸν τρόπο, μὲ τὸν ὁποῖο ἀξιοποιήσαμε αὐτὴν τὴν εὐλογία καὶ δωρεὰ τοῦ Χριστοῦ.
Ἂν ὅμως θέλουμε νὰ εἴμαστε χριστιανοί, τότε ὀφείλουμε νὰἐπαναπροσδιορίσουμε τὴ στάση μας καὶ νὰ ἐπαναπρογραμματίσουμε τὶς κινήσεις μας ἐντὸς τῆς Ἐκκλησίας. Ἂν δὲν αἰσθανόμαστε μέλη ἑνὸς Σώματος,ἑνὸς συνόλου μὲ πολλὰ μέλη, μὲ πολλὲς λειτουργίες καὶ διακονήματα, ἂν δὲν αἰσθανόμαστε τὴν ἀνάγκη νὰ εἴμαστε ὑπὸ τὴν ὑπηρεσία ἑνὸς ὀργανικοῦσυνόλου, ἂν ζοῦμε αὐτόνομα καὶ θεωροῦμε καταλυτικὴ τῆς διάθεσης γιὰαὐτονομία κάθε πρόσταγμα καὶ ἔλεγχο τῆς κεφαλῆς γιὰ τὴν προκοπὴ τοῦΣώματος, ἂν ὑπολογίζουμε μόνον στὸ ἴδιον συμφέρον καὶ δὲν θέλουμεὑποχρεώσεις ἔναντι τοῦ κοινοῦ συμφέροντος, τότε μοιραῖα καταλήγουμε στὴνἀποκοπή μας ἀπὸ αὐτὸ τὸ Σῶμα. Τὰ χέρια, τὰ μάτια, τὰ πνευμόνια, ἡ καρδιά,ἐπιτελοῦν διαφορετικὲς λειτουργίες, ἀλλὰ ἐργάζονται ὅλα γιὰ τὴν ὑγεία καὶ τὴν ζωὴ ὅλου τοῦ σώματος. Ἐὰν τὸ καθένα άπὸ αὐτὰ ἐργαζόταν γιὰ τὸν ἑαυτό του, τὸσῶμα θὰ πέθαινε.
Ἔτσι συμβαίνει καὶ στὸν ἐκκλησιαστικὸ χῶρο. Ὁ χριστιανὸς ὀφείλει νὰ ἔχῃἀνεπτυγμένο τὸ αἴσθημα τῆς κοινωνικῆς εὐθύνης, δηλαδὴ τῆς εὐθύνης τῆς ἐν Χριστῷ κοινωνίας, νὰ ἐργάζεται γιὰ τὸ κοινὸ ὄφελος, νὰ ἀναλάβῃ δράση ὑπὲρ τοῦ πνευματικοῦ συμφέροντος καὶ τῶν ὑπολοίπων, ὑπὲρ τῆς αὔξησης τοῦἐκκλησιαστικοῦ σώματος καὶ τῆς ἐν Θεῷ προκοπῆς του. Ἡ ἀδιαφορία γιὰ τὸκαλὸ τῆς Ἐκκλησίας σκοτώνει πνευματικὰ τὸν ἀδιάφορο. Οἱ μαθητὲς τοῦΧριστοῦ ἦταν οἱ πρῶτοι ποὺ ἀνταποκρίθηκαν στὸ κάλεσμα τοῦ Χριστοῦ γιὰ τὴν διακονία τοῦ λαοῦ Του, γι’ αὐτὸ καὶ ἡ Ἐκκλησία μας εἶναι Ἀποστολική. Ἀλλὰαὐτὴ ἡ ἀποστολικότητα πρέπει νὰ διατηρῇ τὴ συνέχειά της μέσα ἀπὸ τὴν θετικὴἀνταπόκριση στὸ κάλεσμα πρὸς τοὺς μαθητὲς καὶ Ἀποστόλους τοῦ σήμερα.
Ψαράδες ἦταν, δὲν εἶχαν οὔτε μόρφωση, οὔτε τὰ σύγχρονα μέσα γιὰ νὰμεταδώσουν τὸ εὐαγγελικὸ μήνυμα, κι ὅμως ἔκαναν τόσα πολλά. Εἶχαν ζῆλο καὶἀγάπη γιὰ τοὺς ἀγνοοῦντες τὴν ἀλήθεια. Μία ἀπέραντη θάλασσα εἶναι ἡσημερινὴ κοινωνία καὶ ὁ Χριστὸς ψάχνει νὰ βρῇ ψαράδες ἀνθρώπων μὲ ζῆλο καὶμεράκι, ἔτοιμους νὰ παρατήσουν τὰ δίκτυα τῆς ἰδιωτικῆς ζωῆς καὶ νὰ ἐπιδοθοῦν στὴν ἄγρα ψυχῶν ποὺ κινδυνεύουν νὰ καταποθοῦν ἀπὸ τοὺς ἐνάλιους θῆρες, τὰθαλάσσια κήτη αἱρέσεων, σχισμάτων, ἀθεϊστικῶν ἰδεολογιῶν. Σώζει σωζόμενοςὀ ὑπεύθυνος χριστιανός, μέσα ἀπὸ τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας, τὸ φιλανθρωπικό, τὸλατρευτικό, τὸ διδακτικό, τὸ κατηχητικό, τὸ κηρυκτικό, τὸ παρακλητικό. Πρὸς τοῦτο δὲν ὑποχρεοῦται νὰ γίνῃ κληρικός· αὐτὴ ἡ διακονία ἀνατίθεται σὲ λίγουςἐκλεκτούς. Ἀλλὰ καὶ δὲν ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ κάνῃ κρουαζιέρα μὲ τὸ καράβι τῆςἘκκλησίας, ἰδιαιτέρως σὲ περιόδους φουρτούνας. Ἕνας λόγος του,ἐπιστηρικτικός, παρηγορητικός, ἡ ὑπὲρ τῶν συνανθρώπων του προσευχή, ἡγενναιότητά του μπροστὰ σὲ μία πρόκληση, σὲ ἕνα πειρασμό, τὸ εὐσεβὲς φρόνημά του, τὰ καλὰ ἔργα, διδάσκουν ἀποστολικά καὶ γίνονται σωσίβια ποὺῥίχονται σὲ ναυαγοὺς τῆς πίστης, κινδυνεύουν νὰ πνιγοῦν στὰ μεγάλα κύματα τῆς ἀπελπισίας, στὰ μεγάλα βάσανα τῆς ζωῆς.
Ὁ κάθε χριστιανὸς καλεῖται νὰ μὴν μείνῃ ἀδιάφορος, ἄπραγος, ἄκαρπος, θεατής, τεμπέλης, ἀπρόθυμος. Ἀσχέτως ἡλικίας, φύλου, μορφώσεως, μπορεῖ νὰἁλιεύσῃ χαλασμένες συνειδήσεις, κουρασμένες ψυχές, ἁμαρτωλούς, χλιαρούς,ἀρκεῖ νὰ ἀφουγκρασθῇ τὸ μυστικὸ κάλεσμα τῆς διαχρονικῆς ἀποστολικότητας, νὰ συγκινηθῇ ἀπὸ τὸ σῆμα κινδύνου ποὺ ἐκπέμπει ἡ ἀνθρωπότητα.
«Δεῦρο ὀπίσω Μου», μᾶς προσκαλεῖ ὁ Κύριος. Τὸ κάλεσμα αὐτὸ καὶ ἡ θετική μας ἀπάντηση γίνονται ἀπαρχὴ τῆς σωτηρίας μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου