Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014

Προετοιμασία και όχι ασυδοσία, πριν την νηστεία!




Πολλο χριστιανο τς ποχς μας περιφρονον τ νηστεία. Κι ατ τ κάνουνπειδ χουν μάθει στν λιστικ τρόπο ζως. χουν τν ασθηση τι  ζωή μαςχει περιορισμένο χρονικ ρίζοντα. Σύνθημα τος εναι ατ τν ρχαίων Στωϊκν φιλοσόφων: «Φάγωμεν, πίωμεν, αριον γρ ποθνήσκωμεν». 

Δν πιστεύουν τι πάρχει άλλη ζωή. Ερωνεύονται κάθε τί τ κκλησιαστικό. Ερωνεύονται σους πηγαίνουν κκλησία, σους κάνουν τ σταυρό τους, σους φέρνουν ερέα στ σπίτι τους, δί δ κοροϊδεύουν σους νηστεύουν.
Άλλοι βέβαια κάνουν κάτι άλλο. Λένε: φο π αριο ρχίζει αστηρνηστεία, σήμερα ς μεθύσω. Τοτο μως, λέει  γιος Βασίλειος, δν εναι ρθό. Γιατί δν μπορε ν μπε  νηστεία κα  προσευχ σ μία ψυχ πο λερώθηκε πρν π τ μέθη.  Θες δν ποδέχεται στς ερς αλς το Παραδείσου τος μέθυσους λλ τος γκρατες κα νηστευτάς.
Πράγματι! Πς μπορε ν λογιστε νηστεία σ᾿ ναν χριστιαν πο μυρίζει κρασ π τν προηγούμενη μέρα κατ τν ποία πινε; λλωστε, λοι γνωρίζουμε τι  μέθη εναι πάθος πο δύσκολα θεραπεύεται. πομένως κα στςμέρες τς νηστείας νδέχεται ν μεθύσεις.
 π. Παλος, μως, λέει τι «μέθυσοι δν θ κληρονομήσουν τν βασιλεία τοΘεο» (Α Κορ. 6,10).
τσι, σημειώνει  Μ. Βασίλειος, ν ρχεσαι μεθυσμένος στ νηστεία ποι τφελος; Πράγματι!  νθρωπος πολλς φορς δν γνωρίζει τί ζητ. Θέλει κα μτ Χριστ ν εναι κα τ παιχνίδια το διαβόλου ν παίζει. Θέλει δηλαδ κα νζε κοσμικά, λλ παραλλήλως ν νηστεύει, σο μπορε-πως λέει-, νκκλησιάζεται, ν κοινων τν χράντων Μυστηρίων. Τοτο μως εναιδιανόητο γιατί δν μπορομε ν δουλεύουμε δυ κυρίους. Συμμαχία μποιοδήποτε τρόπο μ τν χθρό μας διάβολο δν κάνουμε.
Γι᾿ ατ  νηστεία μας πρέπει ν εναι καθαρά, ποβάλλοντας π πάνω μας τ πάθος τς μέθης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου